6 Ağustos 2011 Cumartesi

Caramel

           Uzun bir aradan sonra koca bir merhaba...Hayırlı ramazanlar...
           Gelelim uzun bir aranın nedenine...Canım annem Bulgaristanda.Baba kız geçirdiğimiz günler iş dışındaki sorumluluklarımla yüzleştirdi beni:))
           Meğer ben baya tembelleşmişim.Meğer elim sıcak sudan soğuk suya değmiyormuş:))Annem gittiğinden beri sabah işe gidiyorum,işten dönerken markete uğruyorum eve gelip yemek hazırlıyorum bir de temizlik.Ellerim çamaşır suyu kokuyor:))
           Yorgunluktan sızlayan bedenime rağmen ramazan ayının da girmesiyle babamla ikimize iki kişilik ramazan sofraları kurmaktan geri durmadım.Bu cümleyi yazarken dünyada açlıktan kırılan insanları düşününce içim bir tuhaf oldu.
            Hani hepimiz üzüldüğümüzde dünyanın sonu gelmişçesine abartıyoruz ya...İnsan gerçeklerini gördükçe gözümüze büyük görünen şeyler o kadar hiçleşiyor ki...Herşeyin kıymetini bilmeli bir nefesin bile...
            Bu yazının karamsar olmasını istemiyorum.Hazırladıklarımı hemen tüketme potansiyelinde olduğumuzdan,yemeklere ait bir fotoğraf olmadığı için filmle idare edelim:)))
            Gelelim bu haftanın filmine Caramel...




           
              Efendim ben biraz Ortadoğu'ya meraklıyımdır.Hem politik hem kültürel açıdan ilgimi çeker.Bu ilgim beni Arapça'ya başlamaya kadar götürdü.Dünyanın en zor dillerinden biri olduğunu nerden bilebilirdim:))
              Blokta kadın konulu filmlere sıkça yer verdim.Gerek kadın konulu filmlere bakarken gerekse film içinde bir kadın karakteri izlerken kadının sunuluşuna dikkat etmeye çalışıyorum.Çok iyi olanlarda, tam bir fiyasko olup reyting kaygısı taşıyanlarda var.Ancak bir Ortadoğu kadınından daha sahici ne olabilir ki...
              Farklı karakterler ve farklı hikayelerin filmi Caramel...2007 yılı yapımı Caramel'in başrol oyuncusu ve senaristi olan Nadine Labaki aynı zamanda yönetmen koltuğunda.İlk uzun metrajlı filmi için çok başarılı olduğu kanısındayım.Hem yazması,hem yönetmesi,hem oynaması belkide bu filmi film yapmış.Film 27.Uluslararası Film Festivaline' de gelmişti.Nadine Labaki de katılmıştı.
             Lübnan'da bir güzellik salonunda toplanan birbirinden farklı kadınların sırları,çelişkileri korkuları,aşkları ve yaşamlarına tanık olun.İyi Seyirler...
                                                                                       Miss Pure Tarçın
                                              

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder