12 Şubat 2012 Pazar

Renkli Pilav

Evet, evet yine harika bi C. tarifi. Aslında tarif 8 kişilik ama ben yarım malzeme ile yaptım, malum tek kişilik hayatım.. Yine de size tam tarifi yazıyorum..

Renkli Pilav,

2 su bardağı pirinç
3 su bardağı kaynar su
3 yemek kaşığı bezelye
4 yemek kaşığı küp küp doğranmış havuç
3 yemek kaşığı mısır
3 yemek kaşığı tereyağ
1 palet tavuk bulyon (Ben daha önceden hazırlayıp buz torbasında buzluğa koyduğum tavuk suyu tabletlerimden kullandım)
1 çay kaşığı şeker

Pirinci üzerin, geçecek kadar kaynar su ile ıslatıp içine limon doğrayıp bir yemek kaşığı tuz ile bekletiyoruz. Bu pirincin bembeyaz olmasını sağlıyor.. Sevigli C.'den aldığım tüyo, bezelye ve havucu pişme süreleri ayrı olduğu için ayrı ayrı haşlanamanız gerek ama çalışan ve pratik olmak zorunda olan bir kadın için garnitür konserveleri hızır gibi yetişiyor.. Yarım saat beklettiğimiz pirinci suyun altında şefaflaşana kadar yıkayıp tereyağında kavuruyoruz.. tavuk suyunu, şekeri ve limo suyunu ekleyip kavurmaya devam ediyoruz. Mısır, bezelye ve havucu da ekleyip üzerine kaynar suyu koyuyoruz, önce yüksek ateşte sonra kısık ateşte suyunu çekene kadar pişiriyoruz. 30. dk kadar dinlendirdikten sonra servis yapıyoruz.. Ben servisi kaseye koyup tabaklara ters çevirerek yapmıştım. Pilavın rengi de lezzzeti de enfes oluyor..

Mutfağınızdan tarçın, ruhunuzdan vanilya kokusu eksik olmasın..

Sevgiler,
Miss Pure Vanilla

1 yorum: