25 Aralık 2011 Pazar

Kuzu Etli Enginar

Bilirsiniz, hafta sonları en güzel keyiftir benim için yemek yapmak..
Yemek yaparken desarj olurum ben,
Ne öfkem kalır, ne sinirim..

Özellikle pazarları,
Acarım Digiturk'ten Smooth Jazz'ı,
Alırım elime kırmızı kaderimi,
(Banyo sonrası saçlarım yemek kokmasın diye yaktiğim tülbetnle elimdeki şarap kadehi pek uyumlu olmasa da:) )
Başlarım yemek yapmaya..

Bu ara hafta sonları İstanbul-Ankara-İzmir arasında dönüp durduğum için nicedir böyle bir keyif yapmamıştım..
İlk fırsatta, yani bugün, hatta ilk kez annemle,
Ve bu kez şarapsız:)
Girdik yine mutfağa...

Mevsimi değil ama Sevgili Teyze B.'nin mevsiminden dondurduğu enginarlarla kuzu eti benim o lezzetli ellerimle buluşunca nasıl güzel oldu bilemezsiniz..

İşte size tarifi;
(Ölçüler benim tek kişilik aileme yaptığım 2 kişilik yemek ölçüsüdür, siz kalabalık sofralar için aynı oranda arttırabilirsiniz:)



250 gr Yağsız Kuzu Eti
5 adet ayıklanmış enginar
1 Soğan
1 küçük Domates
1/2 yemek kaşığı un
Tereyağ
Tuz

Eti orta ateşte suyunu iyice çekinceye kadar pişiriyoruz, suyunu çekince içine tereyağı ve soğanları ekleyip kavuruyoruz. Soğanlar pembeleşince 4'e böldüğümüz enginarları ve unu ekleyip kavurmaya devam ediyoruz. Domatesleri de ekleyip kavurduktan sonra tuz ve sıcak su ekleyip yemeğimizi pişiriyoruz.. Ben düdüklü kullanmayı (biraz da reklam yapalım, Tefal'in NutriCook düdüklüsü çok marifetli) tercih ediyorum..

Sıcak sıcak servis ediyoruz...

Mutfağınızdan tarçın, ruhunuzdan vanilya kokusu eksik olmasın..

Sevgiler,
Miss Pure Vanilla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder