25 Aralık 2011 Pazar

Pancar Salatası

Daha önce söylemiştim,
Bizim ailenin kadınları yemek konusunda marifetlidir,
Hele anneanem hamur işleri konusunda çok başarılıdır..
Fakat belki de çocukluğundan gelen bir yemek kültürü olarak ot yemeklerini pek sevdiğini söyleyemem..
Dolayısıyla bizler de çok alışkın değildik otlara..
Sonra yıllar geçti, Ege bize o güzel otlarını sevdirdi..
Şimdi soframızın vazgeçilmezlerindendir, turp otu, çibez, radika..
Zamanla onların da tarifini yazarım ama
Bugün Pancar Salatasının tarifini vermek istiyorum..

Pancarla ilk tanışmam Pafümün Dansı diye bir kitapla başladı..
Koca bir kitap boyunca pancarla yattık, pancarla kalktık..
Sonra daha kitap bitmeden Sevgili Teyze S. bir akşam yemeği salatasını koydu önüme,
Kitaplara konu olcak kadar güzeldi..
Sevgili Teyze S.'nin tarifine ekledim, çıkardım,
Kendimce bir pancar salatası yaptım..
Umarım siz de beğenirsiniz..



Pancarları güzelce temizleyip soyuyoruz.. (Bu işin kolay kısmı)
Sonra rendeliyoruz.. Elektrikli rendeniz varsa şanslısınız, yoksa annem gibi tüm enerjinizle kendinizi rendeleme işine adarsınız..
Rendeleme işi bittikten sonra pancarları güzelce servis tabağına alıyoruz ve üzerine mandalina, portakal, limon, narsuyu ve tuzdan oluşan o leziz karışımı üzerine döküyoruz.. ııımmm, çok leziz..

Afiyet olsun..

Mutfağınızdan tarçın, ruhunuzdan vanilya kokusu eksik olmasın..

Sevgiler,
Miss Pure Vanilla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder