10 Temmuz 2011 Pazar

Gül Böreği

           Her hafta tatile ihtiyacım var yazıyorum...Bütün arkadaşlarım beni bırakıp bronzlaşırken;ben cumartesi bile çalışıyım.Olur mu ama??
           Çalışan insanlar için ritim hep aynı.Bugün Bakırköy  sıcağında alışveriş yapıcam diye kavrulurken 'Ben tatilden çok büyük şeyler beklemiyorum kalabalık olmasın,dinleniyim,huzur istiyorum.'dedim.
            Sevgili Vanilya sen Bodrumdayken asla seni kıskanmıyorum desem inanma!!!Yalan:))
            Gelelim bu haftanın en güzel olayına; Annem döndü ve ona sarıldım:))Annem gittiği sünnet düğününden eli kolu bahçe armutları,bahçe kirazları  ve vişnesiyle döndü.Gönderenler sağ olsun tadı o kadar güzel ki...
             Canım Annem sabah 6 da kalkıp bize öyle bir sofra kurmuş ki...Annem sensiz ne kadar eksiğiz iyi ki varsın...
              Annemin sanat eseri gül böreği...Gül böreği hazır yufkalarla rulo yapılıyor ancak annem epey zahmetli olanını seçti...Ellerine sağlık hem kıyamadım yemeğe hem de parmaklarımı yedim:)))
              Güzel bir hafta geçirmeniz dileğiyle:))


                                                                   

              MALZEMELER

              Hamuru İçin

              1 Paket Kuru Maya (Dr oetker)

              1 Bardak Ilık Su

              1 Çay Bardağı Ilık Su

              1 Bardak Ilık Süt

               Aldığı kadar Un

              1 Tatlı Kaşığı Mahlep
            
              1 Tatlı Kaşığı Tuz
          
               İçi İçin

               12 Kaşık Sıvıyağ

               400 gr Peynir

               Üzeri İçin

              1 Yumurta

              2 Kaşık Yoğurt

              Yarım Su Bardağı Süt

               Çörek Otu

             
              1 çay bardağı ılık suya maya koyulup bekletilir kabartılır.Un,maya süt su mahlep ve tuzdan kulak memesinden sertçene bir hamur yapılır.İyice yoğrulur.40 dakika kadar hamur sıcak bir yerde bekletilip kabartılır.Tekrardan yoğrulup  yapılan hamur 3 eşit parçaya bölünür.Kalınca yufkalar açılır.
               Açılan yufkalar 4 er kaşık yağ ile iyice yağlanır zarf şeklinde tek tek katlanıp her yerinin yağlanması sağlanır.Peynirler yufkalara ufalanıp rulo yapılır.6 cm halinde parçalar kesilir.
               Her bir parça tek tek altından üstünden peynir akmayacak şekilde hafiften kapatılıp tepsiye dizilir.Hepsi dizilip tepsi tamamlanınca 20 dk daha bekletilir.Puf puf kabarınca; yumurta süt yoğurt karışımı karıştırılıp üzerlerine sürülür.
               Çörek otu serpilip önceden ısıtılmış fırına atılır.Üzeri kızarınca sıcak servis yapılır.Afiyet olsun...

               Mutfağınızdan vanilya ve tarçın kokusu eksik olmasın:)))

                                                                                               Miss Pure Tarçın


                                                                              

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder