5 Temmuz 2011 Salı

Patates Salatası

            Arayı çok açmamış olmama rağmen bloğu epey özledim.Çok konuşmama rağmen sanki yazmak kişisel geliyor bana...
            Bu hafta o kadar yorucu bir hafta geçiriyorum ki...Canım Annem bir sünnet düğünü için şehir dışında olunca; işten dönünce tüm ev bana kaldı...Aslında evle çok uzun süredir ilgilenmemiştim çok iyi geldi.Tüm  işlerimi bitirip ancak şimdi oturabildim.Herşeyi o kadar ihmal ettim ki...
            Telefonlara bile dönmeyince dün akşam şöyle bir mesaj aldım.'Vefasıızzzz':)) Yazan Miss Pure Vanilla:))İnsanın sesini birilerinin özlemesi ne güzel bir duygudur..Merak edicek insanlara sahip olmak paha biçilemez..Etrafımdaki güzel insanlara bakınca 'Allahım ne yapmış olabilirim' diyorum.
             Annemi de çok özledim.Mükemmel bir Annenin yerini hiçbir şey dolduramaz.Ev sensiz çok boş annem özledik:))
             Gelelim bugün yaptığım patates salatasına.Bir patatese bir patlıcana bayılırım herşeyini yerim.Patates
salatası olsun başka birşey istemem.Ben patates salatasını patates ve soğan olarak değil yeşillikli seviyorum.Benim salatam çok fazla oldu.Epey kişiyi doyurabilir:)))
             
                                                                      
                       


          
              MALZEMELER

              4 Patates

              8 Yaprak Kıvırcık

              6 Kornişon Salatalık

              1 Büyük Baş Soğan

              1 Büyük Kırmızı Biber

               SOS İÇİN

               3 Kaşık Zeytinyağı

               Yarım Limon
            
               2 Kaşık Elma Sirkesi

               1 Tatlı Kaşığı Pulbiber

               1 Çay Kaşığı Karabiber


              Ailecek patatesi haşlanmış değil,fırınlanmış severiz.Patatesleri yıkayıp fırına atın.Kontrol edip pişince soğutup soyun.(Fırınlanmışın tadını değişmem.)
               Bir kaba soğan piyazlık doğranır.(Ben yeşil soğanı midemi yaktığından kullanmadım.Yeşil soğanda olabilir)Kornişon salatalık küp küp doğranıp ilava edilir.Kırmızı biber küp doğranıp eklenir.Kıvırcık ince doğanmış eklenir.Patatesler iri küpler halinde ilave edilir.
                Bir kapta yağ sirke limon pulbiber ve karabiber iyice karıştırılıp sos yapılır.Salataya son anda ilave edilir.(Salatanın çökmemesi patatesin yağı çekmemesi için)

              Not:Bir daha ki sefere kırmızı biberi közlenmiş denemek istiyorum.Böyle güzeldi dişe geliyordu ama köz kokusuna da bayılırım.Ayrıca daha önceki denemelerimde sosa bir yemek kaşığı mayonez ve 1 tatlı kaşığı hardalda eklemiştim.Çok yakışıyor.Fakat bugün kalori miktarını arttırmak istemedim:))

             Mutfağınızda vanilya ve tarçın kokusu eksik olmasın:)))

                                                                                               Miss Pure Tarçın
              

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder