17 Temmuz 2011 Pazar

Mücver

            Bir haftanın ardından merhaba...Tatile gidemiyorum ya hani en vurdumduymaz ,en kafam karışık en bol yemekli günlerle kendi çapımda İstanbul'u tatil gibi yaşamaya çalışıyorum:))
           Yakında evde kokteyl hazırlayıp, şişme havuz alıp, su doldurup, ayaklarımı soktum hasır şapkamı taktım yazarsam şaşırmayın:))
            Gelelim esas konuya...Canım ne zamandır mücver istiyordu.En sonunda annemin tarif etmesiyle dün yaptım.İlkler her zaman başarılı sonuçlar vermiştir bende.Mütevazi olamıcam çok başarılıydı.
            Bu arada bir arkadaşım himalaya kedisi aldı onun isim annesi oldum:))Hoşgeldin 'Sakız'...
            Geçelim mücvere...
            Bu arada mücverin lezzetinde anneme teşekkür etmem lazım.Bana göre sadece yemek yapmada değil en taze malzemeyi seçmemedir marifet.Bazen tek başıma alışverişe gittiğimde kendi seçtiklerime bakıyorum  'Bir fırın ekmek yemem lazım ' diyorum kendi kendime.
            Tabi ki annemin bahçesinde sebzeler, meyveler yetiştirilen bir evde büyümesinin çok büyük avantajı var.Kaçımız domatesin dışından içini anlayabiliyoruz ki???
            Biz annemle alışverişe gittiğimizde birşey seçiyorsak bizden sonra gelenler doldurup giderler.İçimden şey demek gelir' Para veriyorsun o domates eve gidene kadar salça olacak.' :)))
            Yine çok konuştum:))




              MALZEMELER

              Yarım Kg Kabak

              1 Orta Boy Patates

              1 Küçük Kuru Soğan veya 5-6 Dal Yeşil Soğan

              9-10 Dal Maydanoz

              9-10 Dal Dereotu

              9-10 Dal Nane veya Kuru Nane

              2 Yumurta

             1 Çay Kaşığı Karabiber

             1 Çay Kaşığı Kimyon

             Yarım Paket Kabartma Tozu

             Un

             Tuz

             1 Bardak Ayçiçek Yağ

              Kabaklar kazınıp rendelenir.Soğan ve patatesler de üzerine rendelenir.(Ben sadece kuru soğan kullandım.)Avuçla iyice suları sıkılır.
              Bir kapta yumurtalar kırılıp çırpılır ve kabak soğan patates karışımı ilave edilir.
              Diğer tarafta maydanoz dereotu ve nane ince ince kıyılıp hazırlanan karışıma ilave edilir.Kimyon karabiber eklenir.Tuzu ve kabartma tozuda koyulur.
              Kek hamurundan birazcık daha koyu bir karışım elde edilene kadar un ilave edilir.(Kabakların durdukça suyunu bırakacağı unutulmamalı)
              Yağ tavada ısınınca kaşıkla karşım dökülür.Kaşığın tersiyle yaydırılıp şekilleri verilir.Kızartılan mücverler fazla yağını alması için havlu kağıda çıkarılır.Servis tabağına alınıp yemeğe hazır hale gelir.Afiyet olsun...

                                                            Miss Purre Tarçın                                                                

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder