5 Temmuz 2011 Salı

Tehlikeli Kadınlar

            Bloğa baktım da romantik filmden geçilmiyor:))İnsanların bazı dönemleri oluyor.Bir ara korku bir ara macera bir ara komedi...Bu haftasonu keşfettiğim bir filmi paylaşmak istiyorum;
Les Femmes De L'ombre...Türkçeye 'Tehlikeli Kadınlar' olarak çevrilmiş.




                                                                       
            Hayat hikayelerinden esinlenen 2.Dünya Savaşı filmlerinden biri...Özellikle 2.Dünya Savaşı filmlerinde erkekten hareket eden pekçok film sayabiliriz.Schindler'in Listesi,Piyanist gibi.Ancak tehlikeli kadınlar 2.Dünya Savaşındaki  bir kadın ajanın Lisé de Baissac'ın hayat hikayesinden esinlenilmiş.
            Jean-Paul Salome'nin yönetmenliğini yaptığı film 2008 fransa yapımı.Lisé de Baissac'ı bana göre fransız sinemasının en güzel ve başarılı kadını Sophie Marceau canlandırmış.
            1944 yılında Fransa'da geçen filmde bir hastanede Almanların elinde esir kalan bir İngiliz Jeoloğunu
kurtarmak için birbirinden farklı 5 Fransız kadın görevlendirilir.İşler beklendiği gibi gitmeyince Alman Albayı öldürme emrini alırlar.Jeoloğu kurtarmak birçok şeye mal olacaktır.Filmde ki her bir kadının 'ben'duygusu en sonunda 'bize' dönüşecektir.
            Filmde aşk,savaş,kardeşlik,ölüm,ihanet,bağlılık ve inanç gibi pekçok zıtlık farklı karakterle işlenmiş.
            Araya sıkıştırılan tarihi bilgiler siyah beyazdan renkli görüntülere geçişler çok güzeldi.En önemlisi tarihin kadın tanıklarını da göstermesi ve filmi kadın kahramanlara ithaf etmesiydi.
            Ben filmi izlerken bizim kadın kahramanlarımızı düşündüm.Keşke onlarında bir filmi olsa...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder