18 Haziran 2011 Cumartesi

Etli Kabak Dolması

          
           Bu sefer taze taze yapılan bir yemeği taze taze paylaşıyorum..Yemek yapmak,yemek ve yazmak güzel şey..Ben şimdiden iftar sofraları için sabırsızlanıyorum desem:)
           Bu dolmaya karşılık sevgili Vanilya'dan söz verdiği biber dolmasını istiyoruz:))





              MALZEMELER

              1Kg Kabak

              250 Gr Yağlı Kıyma

              1 Orta Boy Kuru Soğan

              4 Tane Rendelenmiş Domates

              1 Çay Bardağı İnce Bulgur

              Birkaç Dal Maydanoz ve Dereotu

              Karabiber Tuz

             1,5 Çay Bardağı Sıcak Su


              Kabakların dışı kazınır.Kabakların içlerini ziyan etmemek,vitaminini içinde bırakmak için oymuyorum.Kabağı ikiye bölüyorum.İki parçayıda ikiye bölüyorum 4 parça oluyor.Bir tanesini elime alıp dibine kadar kesmeden içine kıyma harcını koyacak şekilde ikiye ayırıyorum.Bütün kabakları bu şekilde hazırlıyorum.
              Bir kaba kıymayı koyup; içine rendelenmiş soğan,2 tane rendelenmiş domates,ince bulgur,kıyılmış dereotu ve maydanoz,tuz ve karabiber eklenir.Kıyma bir güzel yoğrulur.
              Kabaklar aralanarak parça halinde alınan kıyma içine yayılır kenarları toplanır.(Görüntüsü sandwich gibi duruyor.)Bir tencereye 2 tane rendelenmiş domates yayılır.Kabaklar domatesin üstüne oturtulur.1.5 çay bardağı kadar su eklenip kapağı kapatılır.Kabak yumuşayana kadar pişirilir.Afiyet olsun...
            
               Mutfağınızdan vanilya ve tarçın kokusu eksik olmasın...

                                                                                                     Miss Pure Tarçın
                                                    
                                                                           
             
                                                                 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder