7 Haziran 2011 Salı

Zeytinyağlı Taze Fasülye

Eveeet, bir önceki yazımda tek kişilik aileme hazırladığım 10 kişilik yemekten bahsetmiştim,
İşte onlardan biri daha..
Öyle leziz oldu ki,
Misafir çağırmaya kıyamadım, hepsini tek başıma yedim:)

Zeytinyağlı Taze Fasülye

Malzemeler;

Yarım kilo taze fasülye (ben cinslerini bilmiyorum ama şu ince, uzun, narin gözükenler var ya onlardan işte:))
2 adet soğan
2 adet domates
1 yemek kaşığı domates salçası
1 kahve fincanı zeytinyağı

Aslında malzemelere bakınca görüceksiniz, genel olarak bir önceki tarifime benziyor..
Yine önceden kızdırılmış zeytinyağına (aman ha içine başka yağ karıştırayım demeyin) iri iri doğranmış soğanları atıyoruz, soğanlar pembeleşince domatesleri de ekliyoruz ve domatesler suyunu salıncaaa salça ile dans ettirmeye başlıyoruz.. Yemeğimizin sosu güzelce pişince içine (parmağınızın ilk iki boğumu uzunluğunda doğradığımız) taze fasülyeleri ekliyoruz.. Üzerine 2 adet kesme şeker ekleyip fasülyeler renk değiştirine kadar yaklaşık 10-15 dk. bu sosun içinde kavuruyoruz.. Son olarak yemeğin üzerine 2 bardak kaynar su ve tuzunu ekleyip fasülyeleri pişiriyoruz..

Yine bir önceki yazımda dediğim gibi ben zeytinyağlı yemekleri oda sıcaklığında seviyorum ama siz sıcak sıcak da servis edebilirsiniz, yeterki servisinize sevginizi eksik etmeyin..

Mutfağınızdan tarçın, ruhunuzdan vanilya kokusu eksik olmasın..

Miss Pure Vanilla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder