7 Haziran 2011 Salı

Zeytinyağlı Semiz Otu Yemeği

Tam bir Ege tutkunuyum ben,
Ege'nin otu da havası da büyüler beni..
Geçenlerde Alaçatı'da ot festivali yapılmıştı gidemedim,
Seneye kısmetse..

Ege de biz hala meyve sebze alışverişimizi mahalle arasına kurulan pazarlarda yaparız..
Tazeciktir bizim otlarımız,
Organiktir meyvelerimizi..
Domatesi sapını koklayarak alırız mesela,
Sapından miisss kokusu yayılır güzel domatesin..
Bizim karpuzlarımız öyle vura vura seçilmez,
Önce elindeki torbalarda bir dilimini yersin karpuzun, en sulusundan..
"Beğenmezsen geri getir abla" der senin o yanaklarından akan suyu gören çocuk..

Pazarcı amcalara "Amca güzellerinden koy ama" dersin bazen en sevimli halinle,
"Hepsi güzel kızım" derler...
Hepsi de güzeldir gerçekten..

Ege'min pazar kültürü güzeldir her daim..
Hele hele küçük kasabalarda,
Sosyalleşme aracıdır aynı zamanda..
Genç kızlar sevgililerini pazarlarda görürler gizliden gizliye,
Belki de o yüzden,
Diğer şehirlerin aksine,
Ege'nin erkeği de gider pazara,
Pazar alışverişi sadece kadının görevi değildir burda..

Benim içinse pazar alışverişi demek terapi seansı demektir,
Çünkü ben mutfağımda sakinleşirim..
Yemek yapmak da yemek de huzur verir bana..
Doğradığım her bir soğan hüznümü alır götürür..
Geriye muhteşem bir yemek
ve dingin bir Clementine kalır..

İşte böyle bir gündü geçen pazar,
Tek kişilik aileme 10 kişilik yemek yaptığım..
İşte aylık terapi seansı sonrası mutfağımdan çıkanlar...

Zeytinyağlı Semiz Otu Yemeği



Malzemeler;

2 bağ semiz otu
2 adet soğan
2 adet domates
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı pirinç
1 kahve fincabı zeytinyağı
Tuz

Semiz otu topraklı bir bitkidir, o yüzden yıkarken dikkat etmek gerekir.. Kolay kolay arınmaz toprağından, arınmazsa da yemek toprak kokar.. Semiz otunu tek tek ayıklayarak yıkamak gerek, sonrasında da su dolu bir kapta (ben genelde lavabonun apzını kapayıp kap olarak kullanıyorum, tabi öncelikle lavaboyu güzelce yıkadıktan sonra) bekletmeli bir kaç kez.. Semiz otu yıkarken çok su harcar insan ama, sonrasında yemeği öyle leziz olur ki, değer o suya..

Soğanlar iri iri doğranır ve önceden kızdırılmış zeytinyağında (zeytinyağlı yemeğin en büyük özelliği sırf zeytinyağında yapılmasıdır, diğer yağlarla karıştırmayın) pembeleşene kadar kavurun, üzerine küp küp doğranmış domatesleri ekleyin, suyunu salınca domates salçasını da ekleyip sosunuzu iyice pişirin..

Üzerine özenle yıkayıp temizlediğiniz ve iri iri doğradığınız semiz otlarını ekleyin, aman ha karıştırmaayın..
2 küp şekeri semizlerin üzerine koyun ve tencerenin kapağını kapatın.. Semizler sularını salınca önceden sıcak suda beklettiğiniz pirinçleri ekleyip karıştırın ve pirinçler uzayana kadar yemeği pişirin.. Üzerine ek su eklemeyin, yemeği kendi suyunda pişirin..

Sıcak sıcak da güzel oluyor ama benim zeytinyağlı da tercihim oda sıcaklığında tüketilmesidir..

Veee özenle süsleyip sevgiyle, aşkla servis edin..

Mutfağınızdan tarçın, ruhunuzdan vanilya kokusu eksik olmasın..

Miss Pure Vanilla

1 yorum:

  1. Harika görünüyor ellerine sağlık..Baktıkça canım çekiyor.Aramışsın aramanı gördüm yorgundum keyfim yoktu:(

    YanıtlaSil