9 Haziran 2011 Perşembe

Zeytinyağlı Kuru Erikli Pırasa

Bunu da hafta sonu yaptım demeyeceğim tabi ki,
Hafta sonu gerçekleştirdiğim terapi seansında hali hazırda sizzlerle paylaştığım
Zeytinyağlı Semiz otu yemeği, zeytinyağlı taze fasülye ve
daha sonra paylaşacağım kıymalı biber dolması yaptım..

Şimdi sizlerle paylaşacağım yemek tarifi ise
Bundan çok değil bir kaç ay öncesine kadar ağzıma dahi koymadığım,
adından dahi hoşlanmadığım bir yemek..

Bizim ailenin kadınları mutfaklarıyla ünlüdür,
Herkesin uzmanlık konusu farklıdır ve kendi dallarında ustalardır..
Annanem mesela, Kayserili olmasının bir getiri olarak hamur işlerinde bir numaradır..
Sevgili Teyze S. ise zeytinyağlılarda ekoldür..
2. nesil olan büyüklerimizden ikisi restorant işinde zaten,
Biz 3. nesil ise ailemizin kadınlarının izinde gidiyoruz..
Kuzenlerle en büyük hobimizdir mutfak seansları..
Zaten gece 2ye saat kurup uyanıp envai çeşit yemek hazırlayıp bir güzel içip sabaha karşı bahçedeki salıncakta uyuyakalan başka deli olmaz bizden başka..
Küçükken dayım biz 3 kızı salıncakta uyur bulunca uyandırır
Yürüyün bakayım şantiyeye diye cezalandırırdı bizi:)

Maziye daldım gittim işte,
Ne diyordum,
Zeytinyağlı, kuru erikli pırasa..



Tarifine gelirse;

Malzemeler;
5 parça pırasa
4-5 kuru erik (ben çok sevdiğim için daha fazla kullandım)
1 su bardağı taze sıkma portakal suyu
5 küçük boy havuç
1/2 limon
1 kahve fincanı has zeytinyağı
Biraz nar ekşisi

Öncelikle pırasaları parmak boyutunda velev velev, havuçlarıysa yuvarlak yuvarlak doğruyoruz.. Kızgın zeytinyağına havuç ve pırasaları ekleyip 10-15 dk. kadar kavuruyoruz. Diğer tarafta sıcak suda beklettiğimiz kuru erikleri de süzüp tavaya ekledikten sonraaa portakal suyunu, yarım limonu, suyu ve nar ekşisini de ekleyip yemeğin kapağını kapatıyoruz.. Sebzeler iyice pişene dek (ki benim ilk denememde pırasalar biraz çiğ kalmıştı) pişiriyoruz..

Genelde pirinç de eklenir pırasaya ama ben koymuyorum, eklemek isteyenler için 1 yemek kaşığı yeterli olacaktır.. Tercih sizin..

Tabi ki ben zeytinyağlı olduğu için oda sıcaklığında servis etmeyi seviyorum ama yine tercih sizin..

Ekşili tatları sevenlere, enfes bir tarif, afiyet olsun..

Mutfağınızdan tarçın, ruhunuzdan vanilya kokusu eksik olmasın..

Vanilya demişken, saçlarıma aylar sonra ilk kez vanilya yağı sürdüm (hem besleyici, hem de çok güzel kokmasını sağlıyor.) İçimden bir ses "O benim en çok vanilya kokan kıvırcık saçlarımı severdi" diyor.. Bana neden herşey O'nu hatırlatıyor ki?!?!?!

Neyse, hayat işte..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder