18 Haziran 2011 Cumartesi

Zeytinyağlı Enginar

            Cumartesi gecelerini çok severim hele kendimleysem daha bir güzel...Şu an tam bir keyif yapıyorum.Kahvemi yaptım dışardan içeriye hafif bir rüzgar giriyor ,sadece mum ışıkları var..Ben yazıyorum Müzeyyen Senar söylüyor...'Benzemez kimse sana...'Eğer siz kendinizi kendinize ifade edemiyorsanız sanat müziği dinleyin o sizi, size anlatacaktır.
             Gelelim esas konuya.Uzun süredir bekleyen enginar tarifi haftalık yorgunluktan sonra yazılmaya hazır.
             Blogta zeytinyağlılardan geçilmiyor ama tam mevsimi.Ayrıca sevgili Miss Pure Vanilya'ya  katılıyorum.Zeytinyağlılara farklı yağlar kullanılmamalı ve malzemeleri kavurma gibi tekniklerle değil su ile pişirilmeli bana göre.Ayrıca zeytinyağı demek yaz demek.Yaz demek domatesin kokusunu duymak demek.Salçayı zeytinyağlılara yakıştırmam ben.Zeytinyağlı hafiflik demektir benim için sanki salça girince ağır olacak gibi düşünürüm hep...
             Genelde enginarda limon suyu kullanılır ama ben portakal suyunu tercih ediyorum çok yakıştığını söylemeliyim.




                                                                       
            MALZEMELER

            6 Tane Enginar

            1 Orta Boy Soğan

            2 Tane Küçük Havuç

            1 Çay Bardağı Bezelye

            1 Tane Küçük Patates

            2 Tane Portakalın Suyu

            Yarım Limon

            6 Kaşık Zeyinyağı

            Yarım Tatlı Kaşığı Tuz,1 Tatlı Kaşığı Şeker

            1 Çay Bardağı Sıcak Su   


            Yemeklik doğranmış soğan ve küp doğranmış havuç bir çay bardağı sıcak su ve 3 kaşık zeytinyağı ile diri kalacak şekilde biraz pişirilir.
             Bir tarafta enginarlar kararmamaları için yarım limonla elde ovulur.
             Bir tencereye enginarlar dizilir.Pişen soğanlı havuçlu karışım enginarların üzerlerine paylaştırılır.Bezelyeler çiğden konur.Tencerenin dibine yanmaması için sıcak su konur.2 tane portakalın suyu enginarların üzerinde gezdirilir.Şeker ve tuz eklenir.Bir taşım kaynadıktan sonra küp şeklinde patates eklenir.
             Tencereyi indirecek zamanda 3 kaşık zeytinyağı eklenir.Ocaktan alınır oda sıcaklığında ya da soğuk servis yapılır.
                        Ben soğuk severim zeytinyağlıları.Enginar hem çok şık, hem doyurucu, hem de karaciğer dostu.Afiyet olsun...
                                                                                       Miss Pure Tarçın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder