26 Haziran 2011 Pazar

Pratik Limonata


Yaz günlerinin favori içeceğidir Limonata,
Soğuk soğuk içini serinletir insanın..
Hele Ege sıcağında, daha bir keyif verir..
Gerçi Alaçatı'da Mojito olarak tüketilmesi tercih sebebidir ama;
Evde bir pazar keyfi yaparken,
Mevcut malzemeleri de göz önünde bulundurarak:)
En pratik olanından Limonata ile serinlenir..

Aslında Teyze Z. limonu kaynatıp sonra soğutarak yapardı Limonatayı ama,
Daha fazla ertelemek istemediğim bir film keyfine hazırlandığım için
En kısa yoldan Limonatama kavuşmak istedim,
İşte tarifi;

3 limon,
4-5 buz
6-7 yaprak nane
3 tatlı kaşığı toz şeker (mümkünse esmer şeker)
Su

Limonları sıkıyoruz, içine şekeri ekleyip şekerler eriyene kadar hızlı hızlı karıştırıyoruz, üstüne nane, buz ve suyu ekleyip serinliğin tadına varıyoruz..

PS: Ben limon tadını sevdiğim için 3 limonun suyuyla yapıyorum, tercihe göre 2 limonla da yapılabilir..
Yine ben taze taze tüketmeyi sevdiğim için bardakla yapıyorum, tercihe göre malzemeler oranlı şekilde arttırılarak sürahi ile de yapılabilir.. Sürahi ile yaptığımda içine mutlaka soda koyuyorum ve sürahinin içini çatalla deldiğim eriklerden atıyorum..

Mutfağınızdan tarçın, ruhunuzdan vanilya kokusu eksik olmasın..

Miss Pure Vanilla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder