15 Mayıs 2011 Pazar

Barbunya Pilaki

                  Henüz pazarda çarşıda barbunya çıkmadı.Annemin buzluğa yazdan attığı barbunyanın sonuncusunu yapmış bulunuyorum.Şimdilerde kadınlar soğanın bile doğranmışını tercih ediyorlar elleri kokmasın diye.Halbuki annelerimiz ,ananelerimiz herşeyi mevsiminde yiyelim diye buzluğu yazdan doldururlardı.Şimdikiler ise organik yazan herşeyi organik sanıyorlar.Oysa yurtdışında balkonda saksıda domates biber yetiştirenler bile gördüm.Sanırım üç yerine beş vermek organik kılıyor herşeyi.Gelelim barbunya tarifine.Benim yaz yemekleri ve zeytinyağlılarda favorim.

                  


                                                             

                    MALZEMELER

                    2 Orta Boy Soğan

                    2 Kaşık Ayçiçek Yağı

                    2 Orta Boy Havuç

                    3 Orta Boy Rendelenmiş Domates ( Ben annemin yazdan kavanoza koyduğu domatesten koydum)

                    Sıcak Su

                    1 Sivri Biber

                    5-6 Diş Sarımsak

                    5 Kaşık Zeytinyağı

                     Maydanoz


                    Tencereye küçük doğranmış soğan ve  küp küp doğranmış havuç ilave edilerek ayçiçek yağında çevirilir.Ben fazla yağ koymamak ve fazla yağını çekmesini engellemek için az az sıcak su ilave ederek soğan ve havucun yumuşamasını sağlıyorum.Havuç yumuşayınca barbunya ve rendelenmiş domates ilave edilir.Üstüne çıkacak kadar sıcak su ilave edilir pişmeye bırakılır.Barbunya yumuşayınca halka doğranmış sivri biber konur.Sivri biber pişince küçük doğranmış sarımsak ilave edilir.Ocaktan almaya yakın zeytinyağı konulur bir taşım kaynamadan sonra ateşten indirilir.Ilıklaşınca maydanozla servis yapılır.
                      
 
                     Mutfağınızdan vanilya ve tarçın kokusu eksik olmasın:)

                                                                                               Miss Pure Tarçın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder