15 Mayıs 2011 Pazar

Hatay Usulü Kısır

             
              
                                                        


              Geçtiğimiz Pazar ailecek canımız kısır çekince; annemin kurstan bir arkadaşının kısır tarifini deneme fırsatım oldu.Bugüne kadar kısırda hiç sarımsak yememiştim.Hatay usulü kısır tarifinde sarımsak var ve bence çok yakışmış.Annemin tattığı tarifte sarımsak doğranmış kullanılmış ama ben daha hafif olması için sarımsağı dövdüm.Birazda ölçülerde değişiklikler yaptım.Herkese afiyet olsun.


              MALZEMELER

              5 Çay Bardağı İnce Köftelik Bulgur

              1 Küçük Demet Yeşil Soğan

              1 Küçük Demet Maydanoz

              5-6 Dal Yeşil Nane

             1,5 Yemek Kaşığı Biber Salçası

             2 Yemek Kaşığı Domates Salçası

             4 Yemek Kaşığı Nar ekşisi

             Yarım Limon
            
             Tuz, 3 Diş Sarımsak (Dövülmüş), Kıvırcık


               Bulgur bir tencereye koyulup üstüne çıkacak kadar suyla ıslatılır.20 dakika bekletilir.Bulgura tuz,sarımsak,biber ve domates salçası ilave edilerek elle yoğrulur.Bir tarafta soğan,nane ve maydonoz çok ince kıyılır.Yeteri kadar ezilmiş bulgura nar ekşisi limon katılır yeşillikler ilave edilir.Üzerinde zeytinyağı gezdirilip elle harmanlanır.Marulla servis yapılır.
                

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder