19 Mayıs 2011 Perşembe

Sakızlı Muhallebili Kadayıf

                  Kurs,iş,ev üçlemesinde geçen hayatım gelen giden misafirler derken bu hafta oldukça yorucuydu.Dün işten eve dönerken serviste 19 mayıs'ı tamamen kendime ayırmayı planlıyordum.Eve geldiğimde sürpriz misafirleri öğrenince tüm planlar suya düştü tabi ki...Son dakika bende kadayıf tatlısı yaptım.Kadayıf tatlısında muhallebisinin farklı versiyonlarını yedim,yaptım.Tatlılarda sakız kokusunu çok sevdiğim için bu benim favorim.Son dakikada yapılabilecek hafif ve yaz günleri için ideal bir tatlı.Yağ olmadığından dolayı herkesin tercih edebileceği bir tarif.





                 MALZEMELER

                 300 gr Taze Kadayıf

                 2 Paket Sakızlı Muhallebi

                 6 Bardak süt

                 1 Paket Toz Krem Şanti

                 1 Avuç Fındık


                 2 Paket Sakızlı Muhallebi altı  bardak süt ile muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir.Muhallebi soğuyunca bir paket kremşanti içine katılıp mikserle çırpılır.300 gr kadayıf tepsiye konulup fırınlanır ve kızarana kadar bekletilir.Kadayıf fırından çıkarılıp soğuyunca elle ufalanır.En büyük borcamın dibine kadayıfın yarısı yayılır muhallebinin tamamı üzerine dökülür.Kalan kadayıfla üstü kapatılır.Fındık iri çekilip kadayıfın üstüne  yayılarak süslenir.Afiyet olsun...
                  Mutfağınızdan vanilya ve tarçın kokusu eksik olmasın:)

                                                                       Miss Pure Tarçın                                                

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder