10 Mayıs 2011 Salı

Sıcak Şarap

Biliyorum,
Havalar ısındı..
Sıcak şarap mevsimi geçti,
Güneş, mevsim normallerinin altında olsa bile
Bizleri sıcaklığının etkisine almaya başladı..

Sıcak şarap,
O soğuk kış günlerinden,
Karlı manzaralardan kalma bir anı gibi,
Biliyorum..

Ama burası Vanilya & Tarçın..
Ve öncelikle vanilyalı ve tarçınlı tariflerden başlamak lazım..
Sıcak şarabın yanına vanilyalı tarçınlı kek tarifini sevgili Miss Pure Tarçın'a bırakıyorum..
İşte size sıcak şarap, vanilya ve tarçınlı..

1 şişe sek kırmızı şarap
2 çubuk vanilya
2 kabuk tarçın
1 elma
1 kök zencefil
1 portakal
50 gr soyulmuş badem
8-9 adet karanfil
2 yemek kaşığı esmer şeker..

Öncelikle şekerleri tencerenin dibinde karamelize ediyoruz,
Sonrasında tüm malzemeleri (elmayı ve portakalı dilimleyip üzerlerine karanfil batırarak) tencereye ekliyoruz..
Kaynama noktasına kadar kısık ateşte pişiriyoruz amaaa
Kesinlikle kaynamasına izin vermiyoruz..
Eğer kaynatırsanız alkol gider ve geriye sadece meyve suyu kalır..
Genelde fincanda servis edilir ama,
Ben şarap kadehinde rengini izleyerek içmeyi daha çok seviyorum..

İçinizin aşkla ve aşkınızın sıcak şarapla ısındığı günler dilerim:)

Mutfağınızdan tarçın, ruhunuzdan vanilya kokusu eksik olmasın..

Miss Pure Vanilla..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder