10 Mayıs 2011 Salı

Selamlar,

Öncelikle yeni bir merhaba,
Hem sana sevgili dostum Miss Pure Tarçın,
Hem de sizlere..

Mutfak..
Mutlucuk Perisi'nin mutfağı ile başladım ben bu maceraya..
Ne zaman içim sıkılsa,
Ne zaman insanlara karşı öfkeyle dolsa içim,
Ya da ne zaman evde birileri bişeyler yapmamı beklese kendimi mutfağa attım ben..

Mutfağım sakinleştirdi beni,
Çoğu zaman güldürdü, eğlendirdi,
Kimi zaman kaçış yolu oldu..
Çünkü ben öyle ev işlerini seven bir kadın değilim,
"Biri ütü, temizlik vs vs mi dedi?
Hı?
Kim?
Nasıl?
Hımm?
Ben yeni bir tarif öğrendimi size yemek yapayım.."
Öyle ki ben 30 kişi için padişah sofrası kurabilirim,
Yeter ki kimse benden 30 m2lik bir alanın tozunu almamı istemesin..

Aslında bizim ailenin tüm kadınlarının marifetidir,
Kuzenlerimle bir araya geldiğimizde yapmaktan keyif aldığımız en güzel eğlencedir mutfak..
Gece 3'e kurulur saatler,
Yalnızca yemek yapmak için o saatte yataktan kalkan kaç kişi vardır ki?
Evet, biliyorum biz deliyiz..
Ama gecenin o saatinde yapılan yemeğinde,
İzlenen filminde,
Paylaşılan sevginin de eşi yoktur..

Annannem,
"Kızım, senin eline bıcak bile yakışmıyor,
Gören yumurta kıramaz sanır ama,
Sofraya koyduğun her şey 40 yıllık kadın elinden çıkmış gibi" der..
Evet, bıçaktan korkarım,
Ama yemek yapmak ve sunmak sanattır benim için..

İşte burası da bir sanat mekanı,
Çünkü güzel dostum Miss Pure Tarçın'ın güzel fikri ve enfes tarifleriyle,
Biz burada sizinle sevgimizi paylaşmak istedik..
Ve içine sevgi katılan herşey,
Bir sanattır..

Burası Vanilya ve Tarçın'ın yeri..
İçinde kimi zaman hüzün
Ama çoğu zaman keyifle yapılmış tarifleri barındıracak..

Ve Merhaba size,
Çünkü paylaşılmayan hiç bir sevgi, hiç bir emek çoğalmaz..

Sevgiyle ve tabi ki dostlukla..

Miss Pure Vanilla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder