15 Mayıs 2011 Pazar

Tramisu

              Çalışan herkes için haftasonları çok kıymetlidir ve pazartesinden cumayı hayal etmeye başlarız.Bu kadar yoğun bir haftasonu uzun süredir geçirmemiştim.Bu haftasonu kurs,arkadaşlarla görüşme ve yarın beklediğinmiz misafirler için yemek yapmakla geçti.Bu satırları yazarken de bir pazartesi sendromu başladı.
              Yarın gelecek misafirler için ben yemeklerden sadece barbunya pilaki ve tramisuyu yaptım.İtalyanların meşhur tatlısı tramisu; hem lezzeti hem de yaza girdiğimiz bu günlerde yemeklerde tercih edilebilecek hafif bir tarif.Bu seferki niyetim tramisu'yu İtalyanların yaptığı gibi yapmaktı.Onlar malzemeleri pişirmiyorlar.Yumurta şeker ve mascarpone peynirini çırparak yapıyorlar.Kedidili bisküvisi almak için gittiğim markette mascarpone'nin fiyatını görünce(500 gr 38 TL)gözünü sevdiğimin labne peyniri demekten kendimi alamadım ve türk usulü tramisuyu yapmaya karar verdim.
               Tarifi bir ölçü olarak veriyorum ama ben en büyük borcama yaptığım için iki ölçü yaptım.Az sayıda kişiye yapılırsa kase veya kupa yapmakta sunum açısından şık olacaktır.Afiyet olsun...


                                                                     

                MALZEMELER


           
                Muhallebi İçin;
               
                1 Paket Kedi dili Bisküvi (Savoiardi bisküvi)(Ben borcam için 2 paket kullandım)

                1/2 lt Süt

                7 Kaşık Tozşeker

                1,5 Kaşık Un

                1,5 Kaşık Pirinç Unu

                1 Paket Labne Peyniri (200 gr)

                1 Paket Vanilya


                Kedi dilini Islatmak İçin;

                2 Kaşık Nescafe

                2 Kaşık Toz Şeker

                1,5 Su Bardağı Ilık Su


                 Süslemek İçin;

                 2 Kaşık Kakao

                 Çikolata    

    
                1 Tatlı Kaşığı Konyak,Viski veya Badem likörü (Ben badem likörünü yakıştırıyorum ama evde kalmadığı için bu sefer koymadım.)

                
                Bir kaba sütü koyup yukardaki tüm malzemleri (vanilya hariç)katarak kısık ateşte muhallebi pişirilir.Ocaktan alınmasına yakın vanilya koyulur ateşten alınır.Muhallebi soğumaya bırakılır.Ara sıra karıştırılarak üzerinin kabuk tutması engellenir.İyice soğuyan muhallebiye labne peyniri ilave edilip mikserle çırpılır.
                Bir kasede tozşeker su nescafe tercih ediliyorsa yukardaki içkilerden biri karıştırılıp dizilen kedi dilleri ıslatılır.Üzerine labneli muhallebi dökülüp 2 kata kedi dilleri dizilir en son muhallebi konulup soğuması için dolaba koyulur.
                Servis yapılacağı zaman kakao tatlının üzerine elenir.Önceden elenirse muhallebi kakaoyu çeker.Çikolatalarla süslenip hazır hale gelir.


                                                                          Miss Pure Tarçın
             

1 yorum: